Esihenkilön osaamismerkit ja niiden perusteet. 

22.11.2022

Tekstit ja Merkkien kuvat ovat lainattu Opettaja Liisa Kasurisen opintomateriaaleista. 

Osaamistavoitteet

  • Merkin saaja tunnistaa itsetuntemuksen merkityksen esihenkilötyössään.
  • Saaja osaa ohjata ja säätää omaa ajatteluaan, tunteitaan ja tekemistään tavalla, joka edistää omaa ja tiimin työhyvinvointia ja mahdollistaa toimivan sekä tuloksellisen työyhteisön.
  • Merkin saaja osaa määrittää kehittymistavoitteitaan.  
  • Minä hain kyseistä merkkiä ja tuon merkin haku kriteerit hyvin esille ja tulevaisuuden tavoitteeni ja asioita, mitä pitää kehittää mutta myös minä esihenkilönä tavoitteet 
  • Minä esihenkilönä 2023-2024  ja Oma kehittymissuunnitelma osaamismerkkinä. 
  • Osaamismerkki myönnettiin minulle. 

SOSIAALISET TAIDOT - osaamismerkki

Osaamistavoitteet

  • Merkin saaja tunnistaa työryhmän ja esihenkilön toiminnassa ne sosiaaliset taidot, jotka kehittävät toimintaa ja synnyttävät työyhteisössä hyvinvointia.
  • Saaja ohjaa työryhmän päivittäistä toimintaa varmistaen, että työryhmän jäsenet tuntevat toiminnalle asetetut tavoitteet.
  • Saaja tukee ja ohjaa työryhmää kannustavasti tavoitteiden saavuttamisessa.
  • Merkin saaja huomioi ja arvostaa erilaisia ajatuksia ja mielipiteitä työyhteisössä.
  • Hän ottaa vastaan palautetta päivittäisen työn johtamisessa ja antaa rakentavaa ja motivoivaa palautetta työryhmälle ja sen jäsenille.


Hain kyseistä merkkiä seuraavilla kriteereillä ja minulle myönnettiin osaamismerkki .


Hae Sosiaaliset taidot - osaamismerkkiä tällä keskustelualueella seuraavasti:

  1. Kerro keskustelualueella muutama esimerkki, miten olet osoittanut sosiaalisia taitoja viime viikkojen aikana esihenkilötyössäsi ohjaamalla, tukemalla ja/tai kannustamalla työntekijöitäsi kohti tavoitteita.

Olen vetänyt ahkerasti näyttöprojektiani luontevasti eteenpäin ja olen pitänyt huolta ,että kaikki työntekijät tulevat kuulluksi .Olemme käyneet myös kiivasta keskustelua ja nauraneet paljon lopputuloksena olemme olleet tehokkaita ja puhaltaneet yhteen hiileen.

Työyhteisössäni olemme joutuneet tukeutumaan toisiimme isojen ongelmien edetessä. Olemme kannustaneet toinen tosiamme , joka on lähentänyt meitä työyhteisönä.

  1. Kerro myös mihin asioihin olet halunnut erityisesti kiinnittää huomiota sosiaalisten taitojen osalta.
  2. Minulla on myös uusi kollega , jonka on ollut erittäin vaikea avautua muille ja työyhteisön työntekijöille.
  3. Olen omalla esimerkilläni rohkaissut häntä olemaan rohkeampi ja ottamaan rohkeasti asioita esille. mikäli hän huomaa, että joku asia on haastava Itse olen huomannut , että tietynlainen pidättyvyys tuo hiljaisempia esille kun he saavat puheen vuoron. Ja minun ei tarvitse olla koko ajan äänessä.


Kolme vahvinta osaamismerkin osa-aluetta 

                                                VUOROVAIKUTUSOSAAMINEN 

  • Merkin saaja ymmärtää vuorovaikutusosaamisen esihenkilön kriittisenä osaamisena.
  • Saaja tietää itsetuntemuksen merkityksen vuorovaikutusosaamisessa ja osaa hyödyntää tilanteissa tunneälyä ja empatiaa.
  • Hän osaa toimia vuorovaikutustilanteissa joustavasti dialogisella otteella, omaa vuorovaikutustaan säädellen.
  • Saaja osaa hoitaa vuorovaikutustilanteet motivoivasti, antaen kannustavaa ja rakentavaa palautetta.
  • Merkin saaja hoitaa haastavat tilanteet ratkaisukeskeisesti ja toimii tilanteissa toisia arvostaen, kuunnellen sekä kiinnostusta osoittaen.

Hain kyseistä merkkiä seuraavin perustein. 

Kerro jostakin haastavasta tilanteesta, jonka olet esihenkilönä hoitanut. Miten mielestäsi onnistuit tilanteessa ja mitä opit siitä?

Uusi työntekijä tuli taloon ennakko odotukset työpaikan ja työyhteisön suhteen eivät täyttyneet hänen ajattelemalla tavalla. Yleensä olen ollut aktiivisempi osapuoli keskustelun ylläpidossa. Mutta hänen kohdallaan olen ottanut rauhallisemman lähestymistavan, koska hän on hyvin herkkä ja stressaava työntekijä. Otin rauhallisemman lähestymistavan häntä kohtaan ja pyrin joustamaan ja tukemaan häntä sopeutumaan työyhteisöön.

Minkälaisia tunteita huomasit tilanteen herättävän itsessäsi, ja toisessa/toisissa?

Itselläni meni hiukan tunteisiin aluksi. En sitä hänelle näyttänyt, kun hän tuli uutena työntekijänä yksikkööni. Olin kovasti odottanut ensitapaamisesta lähtien meidän tapaamistamme, koska ensivaikutelma hänestä oli äärettömän positiivinen. Mutta hänen saavuttuansa hänellä oli paljon vaatimuksia työyksikön suhteen ja hän vaati hyvin paljon joustoa moneen asiaan. Ja tämä oli minulle kuormittava asia. Mutta kaikesta selviää.

Minkälaisissa tilanteissa, ja miten, olet toiminut valmentavasti. Valmensitko henkilöä eteenpäin, ylöspäin vai sisäänpäin (vrt. kokonaisvaltainen valmentaminen).

Olen joutunut hyvin paljon tsemppaamaan ja olemaan läsnä arjen muuttuvissa tilanteissa ja pitämään tuntosarvet koholla, mikäli minun tarvitsee reagoida. Olen paljon muistellut ja selaillut käytyjä kursseja ja tämänhetkistä aikaa voi hyvin kuvailla jäävuorimetaforalla. Totuus- versus odotukset. Työelämän vaatimusten täyttyminen.

Minkälaista palautetta sait ja minkälaisia havaintoja teit ja missä osa-alueessa haluat kehittyä jatkossa (vrt. valmentavan johtajuuden kuusi periaatetta).

Kirjoitin joskus vuorovaikutuksen määritelmän siitä, että mitä on hyvä vuorovaikutus. Näitä oppeja edelleen itse toteutan arjessa, lisäyksenä vielä, että joskus on hyvä mennä mukavuus alueen ulkopuolelle. Nähdäkseen tilanteen toisen silmin. Vuorovaikutus tarkoittaa sitä, että kun kaksi ihmistä keskustelee ja molemmat tulevat kuulluksi on kyseessä esimies ja alainen keskustelu. Hyvä vuorovaikutus johtaa haluttuihin tuloksiin. Huono vuorovaikutus ei johda haluttuihin lopputuloksiin, vaan aiheuttaa ristiriitaa ja selkään puukottamista työpaikoilla usein aiheuttaa selän takana pahaa puhumista, kun ei uskalleta tuoda omia mielipiteitään julki. Hyvässä vuorovaikutus tilanteessa uskalletaan tuoda oma mielipide turvallisesti esiin luottamuksen kehästä.

Lauseita muiden suusta työskentelytaidoista.

Annan vuorovaikutus taidot ovat hyvä

Sosiaalinen, Reipas.

Annalla on erinomainen sosiaalinen pelisilmä ja vuorovaikutus taidot ovat
hyvin hallussa.

Annalla on suoraviivainen ja samalla empaattinen tapatoimia.

Tiedot ja taidot pohjautuvat tarkistettuihin lähteisiin tai hän tarkistaa
ne. Ratkaisukeskeinen, Anna osaa toimia tilanteissa, jotka eivät ole aina heti hoidettavissa.

Parannettavia
asioita ja huomioita 


c) Äänen käytön
vähentämistä, tunnistan asian kun innostun jostain asiasta.

d) joskus kommunikoinnissa
enemmän rauhallisuutta.

Olen mielestäni hyvin ottanut huomioon kehitettäviä asioita, jotka tekevät minusta tulevaisuudessa hyvän esimiehen tulevaisuuden yksikköön.

         Luova ongelman ratkaisu 

Luova ongelmanratkaisu - osaamismerkki

Osaamistavoitteet

  • Merkin saaja ymmärtää luovuuden merkityksen ja mahdollisuudet omassa työssään ja ongelmanratkaisussaan.
  • Esihenkilönä hän osaa toimia joustavasti, kokeilee vaihtoehtoisia toimintatapoja, mahdollistaen tämän raamien puitteissa myös työntekijöilleen.
  • Saajan vuorovaikutus on dynaamista, hän osaa hyödyntää erilaisia näkökulmia ja osaamista sekä oppii tilanteista.
  • Merkin saaja haluaa kehittää luovuuttaan ja luovaa ongelmanratkaisukykyään.
  • Hain kyseistä merkkiä seuraavin perustein. 
  • Luova ongelmanratkaisutaito

    Veisin esihenkilönä uuden muutoksen rohkeasti eteenpäin ja avaisin uutta toimintamallia heille ja ehkä aluksi kokeilemme muutoksen vaikutusta. Mikäli yhdessä todetaan, että uusi työtapa ei toimi hyvä esihenkilö on valmis muuttamaan lähestymistapaa. Tällä viikolla ja viime viikolla olemme joutuneet kävelemään "jäällä ", pohtiessamme uusia toimintatapoja ja sitä missä menee meidän yksikkömme joustavuus. Olen myös ottanut tiimin veto vastuun ja tuonut uusia toimintatapoja yksikköömme olen myös tuonut useassa palaverissa esille, että miksi yritämme keksiä pyörää uudestaan vaikka vanhat toimintamallit ovat olleet toimivia. Olemme palauttaneet kuluneella viikolla vanhoja toiminta tapoja yksikköömme. Koska uudet toimintamallit ovat aiheuttaneet työtehtävien kasvamisen.

    Raportista poimittua.

    Vahvistaaksesi luovaa identiteettiäsi vähennä häiriötekijöitä ja kasvata potentiaaliasi. Sorrumme helposti toistamaan samoja kaavoja ja käyttäytymismalleja, mikä säästää energiaa mutta estää meitä pääsemästä uuden äärelle. Lausunto luova ongelmanratkaisutaito. Olen pyrkinyt rauhallisemmin myös lähestymään työasioita. Olen päättänyt hakea esimiestason työtehtäviä, koska koen, että en voi tarpeeksi päättää työtehtävistä ja ajaa niiden muutoksia eteenpäin työntekijä tasolla. Testissä myös pyydettiin miettimään 3 palautumisen keinoa ja minulle se on uni ja omarauha ja äänikirja. Mutta unta on viime aikoina ollut vähemmän kuin normaalisti. Omaa rauhaa ei ole ollut, kotona jos vetäydyn omiin oloihin, niin perheeni huolestuu. Olen pyytänyt välillä, että puolisoni hakee lapsen, jolloin olen saanut hetken omaa aikaa. Työnpuolella olen sulkenut oven ja kun työparini ovat töissä, annan hänelle välillä enemmän työtehtäviä, jotta hän oppii ja saan itse hengähdystauon. Olen oppinut jakamaan työtehtäviä muiden kanssa, Draivisi potentiaali: +90 1) Olet erittäin motivoinut, ja se usein inspiroi myös muita. Voisit kenties auttaa toisia löytämään heidän draivinsa, energiansa ja motivaationsa. 2) Olen uutta työntekijää tsempannut uutta työntekijää ja olemme Akuutissa yhdessä etsineet tilanteisiin ratkaisuja ja motivoineet toinen toisiamme ja löytäneet arjen keskellä huumoritajun, nauru pidempää ikää ja auttaa meitä jaksamaan haastavan arjen keskellä. Yritä oppia tunnistamaan niitä asioita, joita tarvitset säilyttääksesi motivaatiosi. 4) Muista levätä säännöllisesti! Arvioi tavoitteitasi ja edistymistäsi säännöllisesti ja ympäröi itsesi positiivisilla ihmisillä. Olen pitänyt nykyisen ystäväpiirini pienenä, koska ystäväni ovat sosiaalialalla ja ymmärtävät, että aikani on välillä kortilla ja joudun luovimaan arjen keskellä. Mutta kun näemme on kuin aikaa ei olisi välillä ollutkaan .Kun keskustelet muiden kanssa, kuuntele aktiivisesti ja yritä tunnistaa katsantokantoja, joita omassa ajattelussasi ei ole. Käytä noita näkökulmia oman ajattelusi rikastamiseen. Pohdi, mitä ne tuovat lisää – haastavatko ne vai vahvistavatko ne omia käsityksiäsi? Olin aikaisemmin aina se joka toi omia mielipiteitään ja parannus ehdotuksia julki, nyt olen enemmän siirtynyt passiivisempaan lähestymistapaan, jotta voin seurata mitä muilla on sanottavaa ja antaa heille mahdollisuuden tulla kuulluksi. Mikä on erittäin tärkeää kun työyhteisössä, on myös niitä hiljaisempia työntekijöitä. Jotka usein piilottelevat ideoitaan, mutta eivät uskalla tuoda muiden edessä ilmi.


                   

              Kriittinen ajattelu 

KRIITTINEN AJATTELU - osaamismerkki

Osaamistavoitteet

  • Merkin saajalla on kykyä aktiivisesti ja tavoitteellisesti analysoida, yhdistää sekä arvioida tietoa löytääkseen vastauksen tai vetääkseen johtopäätöksen.
  • Saaja osaa löytää ratkaisuja monitahoisiin ongelmiin ja viestiä niistä.
  • Merkin saaja osaa katsoa asioita useammasta näkökulmasta käsin, eikä rajoittaudu stereotypioihin tai ennalta määriteltyihin ideoihin tai ajatuksiin.
  • Hän osaa ratkoa konflikteja ja löytää ratkaisuja käyttäen tilanteen kannalta relevantteja kriteereitä.
  • Hain kyseistä merkkiä seuraavilla perusteilla.

Kriittinen ajattelu
Sinun esimerkkisi esim.
-Tarkastelin kriittisesti omia uskomuksia tiimin jäsenen suhteen.
-Sparrailin esimieheni kanssa tiimin osaamistarpeita tms.

Työyhteisöni ja Kriittinen ajattelu

Aloittelijoista

Suoraan koulunpenkiltä tulleista sairaanhoitajista ja sihteereistä.

Heitä pystyy parhaiten tukemaan, sillä että heillä on oma henkilökohtainen työnohjaaja. Heille pitää antaa aikaa perehtyä osaston toimintaan.

Ongelma: Muuttuvat työtilanteet, Potilasmäärät, Henkilökunnan saatavuus & ammattitaito.

Ajatus: Haavanhoito työkortit, Askel askeleelta ohjeet.

Ratkaisu: Koulutuspäiviä ja kohdennettuja osastotunteja.

Tähdet- Työympäristömme tähdet ovat työyhteisömme kantavavoima, he jaksavat ohjata, auttaa, neuvoa. He kouluttautuvat ja vievät työyhteisöämme vahvasti eteenpäin he saavat luottamustehtäviä. Ja kehittävät yksikkömme toimintaa ja puuttuvat ongelmatilanteisiin. Antavat oman ammattimaisuuden näkyä.

Ongelma: Runsaasti uusien työntekijöiden perehdytyksiä & Selvitys asioita.

Ajatus: Heille kohdennettuja voimavaroja töissä jaksamiseen ja virkistyspäiviä

Ratkaisu: Työhyvinvoinnin kehittämistyöryhmä. Ja budjetti virkistystoiminnan mahdollistamiseksi.

Kulmakivet– Tarinankertojat. Ovat pitkänlinjan henkilökuntaa oman alansa asiantuntijoita, jotka jäävät pian eläkkeelle. Heidän tärkein tehtävänsä on siirtää tietoa eteenpäin ja huolehtia siitä, että myös heidän lähtönsä jälkeen työyksikkömme toimii ja tähdet pystyvät jatkamaan asiantuntija tehtävissä.

Ongelma: Kuinka saada tarpeellinen tieto siirtymään työskentely yksikköön myös tulevaisuudessa.

Ajatus: Olemme paljon pohtineet tätä yksikössämme löysimme yhden ratkaisun asiaan, jota olemme ottaneet ahkerasti käyttöön.

Ratkaisu: Perehdytämme sihteereitä toisten työtehtäviin jolloin tieto siirtyy "seniorilta " juniorille ja hoitajille on pohdinnassa perehdytys työkortti. (Ollut mietinnässä aika kauan hoitajilla, että katsotaan koska tapahtuu).

Hei Anna, Liisa Kasurisen vastaus osaamismerkin myöntämisen perusteet.
sinun näkökulmastasi olet tehnyt tärkeän suunnitelman työryhmän kehittymistarpeista - hyvä!
Erittäin hyvää pohdintaan myös tällä keskustelualueella. Esim. "Tarkastelin kriittisesti omia uskomuksia tiimin jäsenen suhteen." - todella tärkeä, koska kaikki meistä ajoittain ja usein sortuu erilaisiin uskomuksiin, itseään ja muita kohtaan. Tarkastelemalla omia uskomuksiaan kriittisesti, niistä on mahdollisuus päästää irti ja irti päästämisen vaikutukset näkyvät taasen vuorovaikutuksessa ja tekemisessä.
Osaamismerkki myönnetty!

MERKITYKSEN MUODOSTAMINEN - osaamismerkki

Osaamistavoitteet

  • Merkin saaja tunnistaa työn merkityksellisyyden kokemuksen tärkeyden motivoivan ja hyvinvoivan työryhmän taustalla.
  • Saaja tunnistaa työryhmän jäsenten luontaisia vahvuuksia ja hyödyntää heidän erilaista osaamistaan.

  • Hän tunnistaa myös muita tekijöitä, jotka synnyttävät merkityksellisyyden kokemuksia ja on kysynyt tekijöitä työryhmän jäseniltä.

  • Merkin saaja osaa johtaa merkityksen kokemusta ja kehittää sitä edelleen.

  • Hain kyseistä merkkiä seuraavin perustein 

  • Kerro tällä keskustelualueella muutama esimerkki, jolla olet edelleen kehittänyt ja johtanut tiimiläisten merkityksen kokemusta työssä. Tämän on tarkoituksena pohjautua Esihenkilön metataidot - osion (3 vk:n tehtävä) aikana tekemääsi suunnitelmaan, joilla halusit tietoisesti johtaa merkityksen kokemuksia tiimissäsi (Esim. Viiden V:n malli; välitä, valtuuta, varusta, viesti ja viitoita ja/tai työntekijöiltäsi saamiesi ehdotusten pohjalta ja/tai luontaisten vahvuuksien pohjalta).

    Merkityksen muodostuminen työyhteisössä on suurentunut viime aikoina. Yksikössämme on tullut paljon muutoksia, pitkäaikainen sihteerimme jäi pois ja saimme uuden kollegan toisesta yksiköstä ja paljon uusia hoitajia tullut taloon. Olen ottanut paljon enemmän vastuuta osastonasioista. Olemme tehneet paljon muutoksia työympäristössä ja panostaneet työrauhaan ja rauhallisuuteen. Olen myös tehnyt poliklinikalle näytön heidän tulevista työtehtävistään. Aloitamme perehtymisen syyskuussa viimeisen palaverin jälkeen. Työnkuvauksen rakentaminen näyttönä ja sen esittäminen työntekijöille. Joita asia koskee tällä viikolla ja negatiivisen palautteen vastaanottaminen, uuden toimintamallin herättämä vastustus. On epäonnistunut kommunikaatio työntekijän ja tiiminvetäjän välillä. Ajatus onkohan työntekijät sitten kuitenkaan valmiita muutoksiin. Pähkäilyä, millä uudet toimintatavat voidaan tuoda arkeen pehmeämmin vastustelusta huolimatta. Asiaan on tapahtunut iso muutos, pohdin pitkään millä uusia muutoksia saisi tuotua pehmeämmin työyhteisöön ja käytin hiukan valmentavan johtajan oppeja, mutta myös viiden V:n mallia ja lopputuloksena kaikki työntekijät tulivat kuulluksi ja saivat tuoda mietteitään ja ajatuksiaan ilmi. Kokoukset päättyivät hyvään yhteistyöhön, osastolla on käynnissä tiukka perehdytys ja osaston työnkuvien päivitys, joka vie aikansa. Meistä on tullut tiivis tiimi, koska meitä "vanhoja työntekijöitä " ei ole paljon jäljellä. Ja tiedon ja taidon on siirryttävä eteenpäin.


Esihenkilön perehdyttämisosaaminen - osaamismerkki

Osaamistavoitteet

1. Merkin saaja osaa suunnitella ja organisoida perehdytyksiä.

2. Merkin saaja osaa ohjata ja perehdyttää työtehtäviin käyttäen monipuolisia ohjaus- ja perehdytysmenetelmiä ja seurata osaamisen ja ammattitaidon kehittymistä.

3. Merkin saaja osaa kerätä palautetta perehdytyksestä ja arvioida omaa ohjaus- ja perehdytysosaamistaan ja perehdytyksen kehittämistarpeita.

Hain osaamismerkkiä seuraavilla perusteilla!

  • Tuo erillisessä palautettavassa tiedostossa esille/arvioi:

Perehdytyksen onnistumista, esim. organisaation ja perehdytettävän tavoitteiden, odotusten ja tarpeiden täyttymistä sekä omaa toimintaasi organisoijana ja perehdyttäjänä/opastajana.

Perehdytyksen alku oli hyvin rikkonaista. Tuon mielestäni kattavasti esille Näyttö 2, syitä miksi perehdytys oli rikkonaista. Mielestäni olen hyvä ja kärsivällinen perehdyttäjä ja aikaisemmat kesätyöntekijät ovat päässeet myös seuraavana kesänä työhön Hus-organisaatiolle ja osa-aikaisiin työtehtäviin. Tulevaisuudessa teen vielä tarkempaa suunnitelmaa päivistä mitä tehdään milloinkin, siinä on kehittämistä ja enemmän kohdennettuja työtehtäviä ja tehtäviä , mitä voi harjoitella hiljaisina aikoina.

Miten huomioit perehdytettävän aikaisemman osaamisen?

Perehdyttäjä on pitkä tausta lyhyt kestoisesta vuodeosasto toiminnasta, mutta järjestelmä on muuttunut välissä, joka tuottanut haastavuutta. Olemme yhdessä käyneet uutta järjestelmää. Perehdytettävä tuli Hus Organisaation toiselta erikoisalalta, joten emme käyttäneet aikaa perehdytyksessä työlainsäädäntö asioihin sekä työsuhteeseen liittyviä asioita.

Muut mahdolliset tarpeet, mitä menetelmiä käytitte ja miten varmistitte, että osaaminen oli kehittynyt. Käytin työntekijöiden perehdytyslistaa ja järjestimme lisä perehdytyspäiviä myös. Työntekijä toi myös itse oma-aloitteisesti ilmi, että kokee perehdytyksen olleen rikkonaista, koska oli runsaasti poissaoloja ja työskentely yksiköstä riippuvia keskityksiä. Tuemme järjestämällä hänelle aikaa pysähtyä ja rauhallisesti suorittaa työtehtäviä. Ja hänellä on myös käytössä tarvittaessa osaston perehdytyskansio.

Millä tavoin koko työyhteisö osallistui perehdytettävän perehdyttämiseen ja auttoi uutta työntekijää pääsemään osaksi työyhteisöä?

Hoitajamme, ovat tottuneet siihen, että sihteerit tietävät kaiken. Mutta uuden työntekijän kohdalla he ovat osanneet antaa aikaa ja joustaneet ja avuliaasti neuvoneet. Työyksikkömme esimies on lisäksi kuunnellut ajatuksia ja mietteitä, mitä uudella työntekijällä on herännyt ja toiminut minun mentorinani tarvittaessa.

Miten haluat kehittää perehdyttämisen prosesseja jatkoa ajatellen?

Selkeästi nimetty työntekijä

Irrottautuminen omista työtehtävistä perehdytyksen ajaksi.

Perehdyttäjän muistilista

Ja työtehtävien työkortit kohta kohdalta ohjeet. (Jotta kuka tahansa voi hyppää puikkoihin tarvittaessa.

Varmistaa myös, että osaamismerkin muut kriteerit ovat tulleet täytettyä perehdyttämisen ja opastamisen eri vaiheissa.

Esihenkilön METATAIDOT - osaamismerkin kriteerit

Merkin saaja on osoittanut osaamisensa seuraavien osaamismerkkien kautta

*Esihenkilön ITSETUNTEMUS

*Esihenkilön SOSIAALISET TAIDOT

*Esihenkilön VUOROVAIKUTUSOSAAMINEN

*Esihenkilön LUOVA ONGELMANRATKAISU

*Esihenkilön KRIITTINEN AJATTELU

*Esihenkilön MERKITYKSEN MUODOSTAMINEN

Kaikki osaamismerkit myönnettiin 15.6.2023


Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita